torsdag 19. juli 2012

HIMMELSK # 94

4987378325_b77095bd20_b[1]Late sommerdager her… Sykkelen er flittig i bruk, men med late dager, mener jeg at det er ikke noe spesielt som skjer og de eneste gangene jeg er opptatt av klokken, er når jeg er ute på tur. Det er godt å ikke la klokken styre dagene. Ja, det er rett og slett;Logo himmelsk

Himmelsk 94 Gamlehaugen Bergen

Gamlehaugen i Bergen! Er ordentlig slott!!! Bygget av Christian Michelesen i 1900. I dag er det Statsbygg som drifter eiendommen, men det her Kong Harald og dronning Sonja bor når de er i byen. Litt av en “hytte” kan man si! Vi som bor her i Bergen kaller det bare “Slottet” eller som de unge pleier å si “Kongen”!

12 kommentarer:

sigrid sa...

Du er grei som gong etter gong utfordrar oss på "Himmelsk"!

Fortsatt god sommar!

stallnilsen sa...

Woww...skjønner godt dere kaller det for slottet, bygget var jo helt nydelig flott :O)

Hilsen Lisbeth ;)

SoF sa...

Vilken vacker bild Petunia!
Ser ut som ett riktigt sagoslott.

Trevlig helg!

Gunsside sa...

Kult " Torneroseslott" :)
Ha en fin avslappende weekend :)

Randi sa...

Sagolikt vacker bild!
Jag har försökt två gånger att lägga in mitt bidrag utan resultat. Försöker väl lite senare ikväll och hoppas att det då fungerar.
Hälsningar
Randi

Karina sa...

Flott bilde av ett flott slott!

Morsomt konsept å utfordre andre på himmelske bilder. Jeg la til en link jeg og, men ser ikke ut til at jeg fikk til å få et av bildene som avatar til linken min.. Får prøve igjen neste runde:)

Steffi sa...

Very beautiful photo,Petunia!

Wenche sa...

Liker gamlehaugen godt :0) Er så flott der det står, når jeg var liten tredde jeg det bodde en prinsesse der ;0)

RosMari sa...

Flott bilde av Gamlehaugen - helt KONGE...

Gemma Wiseman sa...

Such a beautiful piece of architecture! Like a palace in a fairy tale!

Birgitte sa...

Et dejligt slot for Konge og Dronning;-)Og et skønt syn for os andre ;-)

Lotta sa...

Vilken vacker bild och så klara fina färger, och solsken! det är vi inte bortskämda med här.
Ha en fin vecka.
Lotta