torsdag 18. oktober 2012

HIMMELSK # 107

4987378325_b77095bd20_b[1]Det har vært litt mer aktivitet på bloggen min enn vanlig de siste dagene. Jeg har faktisk postet hele tre ganger etter Himmelsk forrige torsdag. Ny rekord dette året! Jeg har fått litt mer lyst til å ta bilder og værforholdene har vært strålende, så det ble en selvfølge å ta kamera med ut på tur. Fargene i skog og mark og ikke minst på fjellet, er en opplevelse i seg selv, og siden jeg har begynt å mate fuglene igjen, er det mange små fotomodeller rett utenfor stuevinduet. Og Jølle, han  er jo en fast turkompis og  jeg fikk knipset et bilde av han også som jeg liker godt. Skroll litt nedover til de siste innleggene, så kan dere se bildene!

2Det fine været inspirerte også til å dra inn til Bergen sentrum og ta noen bilder. Det gjorde jeg tirsdag ettermiddag/kveld. Her er to bilder jeg tok på Bryggen. Det øverste er tatt innover mot Fisketoget og  ved å snu meg 180 grader, tok jeg dette av de velkjente husene som står der og støtter hverandre opp! Solen hadde akkurat gått ned og jeg er ikke så flink til å ta bilder i skumringen, men det å prøve og feile litt, det et er jo det man lærer av ikke sant??1

19 kommentarer:

HansHB sa...

Flotte bilder fra "Bryggene" i Bergen!
Ha en super "Himmelsk" torsdag!

Bekka sa...

Vakre bilder fra flotte Bergen by!
God torsdag :)

Mandelhjärta sa...

Fine bilder fra Bergen!
Likte fargene i det øverste bildet godt!
Nyt dagen og høsten! :)

naturglede/Randi Lind sa...

Vakre bilder fra Bergen. Synes du hadde fått et så vakkert lys i det siste der. God helg til deg.

amo sin blogg sa...

Nydelege bilder frå Bergen.
Eg syns bilda vert finast etter sola har gått ned....

Fin dag til deg !
Anne-Mari

maj sa...

Flotte bilder fra Bergen!! Ha en flott dag:))Klem

Toril sa...

Kjempefine bilder fra Bergen! Min kjære mann og jeg har bestemt oss for at vi skal reise til Bergen nå. Den byen er førsteprioritet å se nå.

Ønsker deg en kjempefin torsdag!:)

Leonora sa...

Ja der er jo beviset på at man aldri skal slette en blogg :-) Godt du har holdt ut, det takker vi deg for alle sammen, og skulle du virkelig slå til med mer blogging igjen blir vi jo alle så veldig glade. Men for all del, ikke noe press Petunia! Kommenter og post innlegg akkurat slik du har lyst, for du må ikke begi deg inn på det du gjorde før, da mister du lysten igjen. Flotte bilder fra Bergen, en by jeg helt sikkert kommer til å besøke igjen. God helg til deg!

Anne-Berit sa...

Nydelige bilder fra Bergen.Der skulle jeg likt å vært.Må være trivelig å gå å rusle langs bryggene der:)

Anne sa...

Bergen er jammen en fin!!! by, og skjønner du er stolt av den ja Frue. Håper å kunne ta en tur igjen :-)

Skikkelig fine farger i disse bildene!

Mokomoko sa...

Flotte bilder fra vår vakre by. Synes du taklet lysforholdene bra jeg. Flotte komposisjoner også.

Gemma Wiseman sa...

A very beautiful, moody light in these gorgeous photos! Love the line up of coloured buildings!

Marit sa...

Nydelige bilder fra deg, som alltid. :o)

TorAa sa...

herlig å være "turist" i egen by. Jeg håper jeg kan være første uke i desember - mellom alle mine utflukter.

Fortsatt imponert du holder ut som pådriver- ha en flott helg.

Mitt hverdagsliv sa...

Hei!
Har ikke besøkt deg før, men kommer helt sikkert igjen!
Nydelige bilder.

Ha en trivelig helg!

Melusine sa...

Fine bilder fra Bergen! Synes det ble gode skumrings-bilder :)

jatta sa...

Vilka fina bilder. Bor du uppe i Bergen?

Elin K ♥ sa...

Fantastisk bilde av Bergen brygge!

God helg

Elin

Koselig koselig sa...

Nydelige bilder fra Bergen. Dessverre har jeg aldri vært der, men jeg skal kontakte deg hvis det blir en tur dit en gang.

:)